Korte inhoud:
Warre wil een huisdier. Omdat het een bijzonder huisdier moet zijn, denkt hij aan een walvis, een beer en een leeuw. Maar ze hebben allemaal wel iets dat hen niet zo geschikt maakt als een huisdier. Warre blijft alleen zitten met zijn gedachten.
Seppe, de hond, wil een baasje. Omdat het een bijzonder baasje moet zien, denkt hij aan een Viking, een koningin en een astronaut. Maar die hebben allemaal wel iets dat hem niet ideaal lijkt. Seppe blijft zuchtend en peinzend op een steen zitten. Tot er een bal voorbij komt. Die gaat heen en weer en zorgt voor een bijzondere vriendschap tussen Warre en Seppe, een gewone jongen en een gewone hond.
Verslagje bij dit verhaal:
Dit verhaal laat de kinderen vertellen over wie zij bijzonder vinden. Dat was bij sommige kleuters een dier, een knuffel, hun mama, papa of broer, zus… Het woord ‘bijzonder’ kwam veel aan bod en enkele kleuters gebruiken ook het woord tijdens hun eigen verhaal.
Het boek bestaat uit drie delen. Het deel van Warre en het deel van Seppe zijn gelijkaardig. Het laatste deel komen deze 2 samen en worden ze gewone vrienden. En dat is ook bijzonder. Bij het tweede deel (het deel van Seppe) hadden kleuters al direct door dat de Warre de vriend van Seppe moest worden. Maar Seppe wilde ook een bijzondere vriend.
De tekeningen zijn vooral grijs en oranje.
Verwerking:
De tekeningen uit het boek zijn met korte grijze streepjes getekend. De kleuters mochten met een dunne stift ook korte streepjes tekenen op een tekening uit het boek. Sommige kleuters vonden het leuk en andere vonden het heel, heel veel werk. Hier verwees de juf dan naar de illustrator van het boek, want zij had al deze streepjes in het boek getekend.