
Een eekhoorn is nogal bezitterig en vindt dat een boom van hem is.
Het is zijn boom, met zijn dennenappels! Maar wat als iemand anders daar hetzelfde over denkt?
Hoe moet hij zijn boom beschermen tegen die andere dieren die ook die boom willen hebben?
Hij bedenkt allerlei manieren maar besluit dat een hoge, lange muur toch de beste optie is.
Maar is hij dan wel echt gerust? Of blijft hij piekeren?
Wat zeiden de kleuters over de kaft van het boek:
– de grasmaaier en zijn functie
– het hartje op de boom. Is eekhoorn verliefd?
– Letters op de boom= de titel van het boek. Dit is MIJN boom! Het woordje MIJN is goed bekend bij de kleuters.
De eekhoorn wilde niet delen. Samen delen, samen spelen kwam spontaan ter sprake.
De eekhoorn wil zijn boom niet delen en zoekt verschillende manieren om zijn boom af te schermen van de andere dieren. Oplossing: een eindeloos hoge muur. Maar wat zou er dan achter die muur zijn?
Als verwerking:
Een kort filmpje over de eekhoorn in het bos.
Het verhaal werd opnieuw voorgelezen. Zet telkens een streepje als je MIJN hoort!
Als verwerking:
Een kort filmpje over de eekhoorn in het bos.
Het verhaal werd opnieuw voorgelezen. Zet telkens een streepje als je MIJN hoort!
We bouwden een stevige muur met grote blokken. En we gingen buiten op zoek naar verschillende soorten omheiningen en muren.
In 1B hebben we onlangs een bijzondere reis gemaakt met het boek "Over Gedachten en Denken" van
Annelies Beck. Het was geen gewoon verhaal, maar een boek met veel vragen. Het doel was om ons aan
het denken te zetten over gedachten.
Op donderdagavond 23 november was het voorleesavond op school! De klassen en school werden versierd met lampjes en de kinderen konden in pyjama luisteren naar een verhaal. De ouders konden ondertussen genieten van een drankje en wat bijbabbelen. Wat een gezellige avond!
Massembre 24-27 oktober 2023