De kleuters maakten eerst kennis met kosteloos waardevol materiaal. Papa muis brengt veel verrassing mee naar huis. bv. een blik, een touw, een doosje,… Wat kan je hier allemaal mee doen? Papa muis brengt ook postzegels mee, die hangt hij dan op in zijn holletje. Echte mooie schilderijen vindt hij.
De kleuters waren heel vindingrijk met wat je met het materiaal allemaal kon doen. De postzegel was slechts bij 1 kleuter nog bekend. De anderen noemden het een stickertje.
We maakten ook zelf met enkele druppels ecoline verf een schilderij. De kleuters hadden allemaal hun eigen interpretatie van wat ze zagen. (een boom, een hartje, een monster,…)
De kleuters hadden elk hun eigen idee over wat er zou gaan gebeuren. Het was spannend en grappig.
Tijdens het voorlezen hadden we gelachen en bange momenten gehad. En er was een happy end. Of toch niet?
De kleuters vonden het een top verhaal.
De kleuters maken kennis met de tekenstijl van dit prentenboek. De kleuren in het boek zijn bruine tinten. En EMMA (muis) is namelijk getekend met behulp van haar naam. De oren zijn een ‘M’ en ook een ‘E’ en haar neus een ‘A’. Vele kleuters hebben ook deze letter in hun naam.
De 4 jarigen mochten hun letters van hun naam versieren.
De 5 jarigen mochten hun eerste letter van hun naam zoeken en kleuren, hier deden ze een ontdekking dat sommigen dezelfde eerste letter hadden.
Wij zijn naar de kringloopwinkel en het recyclagepark geweest.
Eerst zijn we met de bus naar de kringloopwinkel gereden.
Toen we aankwamen zijn we eerst in een ruimte geweest en daar gaan mensen spullen afzetten. We hadden ook een voorwerp mee . Die mochten we in dozen leggen. Voor elk soort voorwerp hebben ze een eigen doos. Toen mochten we eindelijk naar binnen. Daar kregen we uitleg over een kast. Want als ze die krijgen en niet verkocht krijgen dan verkopen ze hem voor minder geld.
En als ze hem weer niet verkocht krijgen, verkopen ze deze zelfs voor maar 1 euro. En als ze het dan niet verkocht krijgen, verkopen ze stukken van de kast.
Daarna gingen we verder, we zagen speelgoed en boeken.
Toen gingen we naar boven. Daar kregen we uitleg over de porseleinen beeldjes, borden en kleren.
Dan gingen we naar de kassa en daar zeiden we gedag.
Dan zijn we naar het recyclagepark gewandeld.
Toen we er waren, kwam er een man die allemaal uitleg aan ons gaf over het recyclagepark. Eerst hebben we over gevaarlijk afval geleerd.
Daarna hebben we het over het piepschuim gehad en gevoeld.
We mochten in alle containers kijken .
En toen zagen we een berg van allemaal tuinafval.
Dat was warm. Iedereen had eraan gevoeld.
Toen gingen we verder en zagen we allemaal stenen.
En de man ging op zoek naar een natuursteen.
Toen gingen we zonder de man ons wegen.
En toen zeiden we gedag en gingen we terug naar school.
Wij zijn naar de kringloopwinkel en het recyclagepark geweest.
Eerst zijn we met de bus naar de kringloopwinkel gereden.
Toen we aankwamen zijn we eerst in een ruimte geweest en daar gaan mensen spullen afzetten. We hadden ook een voorwerp mee . Die mochten we in dozen leggen. Voor elk soort voorwerp hebben ze een eigen doos. Toen mochten we eindelijk naar binnen. Daar kregen we uitleg over een kast. Want als ze die krijgen en niet verkocht krijgen dan verkopen ze hem voor minder geld.
En als ze hem weer niet verkocht krijgen, verkopen ze deze zelfs voor maar 1 euro. En als ze het dan niet verkocht krijgen, verkopen ze stukken van de kast.
Daarna gingen we verder, we zagen speelgoed en boeken.
Toen gingen we naar boven. Daar kregen we uitleg over de porseleinen beeldjes, borden en kleren.
Dan gingen we naar de kassa en daar zeiden we gedag.
Dan zijn we naar het recyclagepark gewandeld.
Toen we er waren, kwam er een man die allemaal uitleg aan ons gaf over het recyclagepark. Eerst hebben we over gevaarlijk afval geleerd.
Daarna hebben we het over het piepschuim gehad en gevoeld.
We mochten in alle containers kijken .
En toen zagen we een berg van allemaal tuinafval.
Dat was warm. Iedereen had eraan gevoeld.
Toen gingen we verder en zagen we allemaal stenen.
En de man ging op zoek naar een natuursteen.
Toen gingen we zonder de man ons wegen.
En toen zeiden we gedag en gingen we terug naar school.
Langdurig zieke kinderen missen vaak heel wat wanneer ze niet naar school kunnen. De lessen, hun vriendjes, samen spelen,... Vandaag probeerden we deze kinderen een hart onder de riem te steken en Bednet wat extra in de kijker te zetten door in onze pyjama naar school te komen.