Een eekhoorn is nogal bezitterig en vindt dat een boom van hem is.
Het is zijn boom, met zijn dennenappels! Maar wat als iemand anders daar hetzelfde over denkt?
Hoe moet hij zijn boom beschermen tegen die andere dieren die ook die boom willen hebben?
Hij bedenkt allerlei manieren maar besluit dat een hoge, lange muur toch de beste optie is.
Maar is hij dan wel echt gerust? Of blijft hij piekeren?
Wat zeiden de kleuters over de kaft van het boek:
– de grasmaaier en zijn functie
– het hartje op de boom. Is eekhoorn verliefd?
– Letters op de boom= de titel van het boek. Dit is MIJN boom! Het woordje MIJN is goed bekend bij de kleuters.
De eekhoorn wilde niet delen. Samen delen, samen spelen kwam spontaan ter sprake.
De eekhoorn wil zijn boom niet delen en zoekt verschillende manieren om zijn boom af te schermen van de andere dieren. Oplossing: een eindeloos hoge muur. Maar wat zou er dan achter die muur zijn?
Als verwerking:
Een kort filmpje over de eekhoorn in het bos.
Het verhaal werd opnieuw voorgelezen. Zet telkens een streepje als je MIJN hoort!
Als verwerking:
Een kort filmpje over de eekhoorn in het bos.
Het verhaal werd opnieuw voorgelezen. Zet telkens een streepje als je MIJN hoort!
We bouwden een stevige muur met grote blokken. En we gingen buiten op zoek naar verschillende soorten omheiningen en muren.
Wij zijn naar de kringloopwinkel en het recyclagepark geweest.
Eerst zijn we met de bus naar de kringloopwinkel gereden.
Toen we aankwamen zijn we eerst in een ruimte geweest en daar gaan mensen spullen afzetten. We hadden ook een voorwerp mee . Die mochten we in dozen leggen. Voor elk soort voorwerp hebben ze een eigen doos. Toen mochten we eindelijk naar binnen. Daar kregen we uitleg over een kast. Want als ze die krijgen en niet verkocht krijgen dan verkopen ze hem voor minder geld.
En als ze hem weer niet verkocht krijgen, verkopen ze deze zelfs voor maar 1 euro. En als ze het dan niet verkocht krijgen, verkopen ze stukken van de kast.
Daarna gingen we verder, we zagen speelgoed en boeken.
Toen gingen we naar boven. Daar kregen we uitleg over de porseleinen beeldjes, borden en kleren.
Dan gingen we naar de kassa en daar zeiden we gedag.
Dan zijn we naar het recyclagepark gewandeld.
Toen we er waren, kwam er een man die allemaal uitleg aan ons gaf over het recyclagepark. Eerst hebben we over gevaarlijk afval geleerd.
Daarna hebben we het over het piepschuim gehad en gevoeld.
We mochten in alle containers kijken .
En toen zagen we een berg van allemaal tuinafval.
Dat was warm. Iedereen had eraan gevoeld.
Toen gingen we verder en zagen we allemaal stenen.
En de man ging op zoek naar een natuursteen.
Toen gingen we zonder de man ons wegen.
En toen zeiden we gedag en gingen we terug naar school.
Wij zijn naar de kringloopwinkel en het recyclagepark geweest.
Eerst zijn we met de bus naar de kringloopwinkel gereden.
Toen we aankwamen zijn we eerst in een ruimte geweest en daar gaan mensen spullen afzetten. We hadden ook een voorwerp mee . Die mochten we in dozen leggen. Voor elk soort voorwerp hebben ze een eigen doos. Toen mochten we eindelijk naar binnen. Daar kregen we uitleg over een kast. Want als ze die krijgen en niet verkocht krijgen dan verkopen ze hem voor minder geld.
En als ze hem weer niet verkocht krijgen, verkopen ze deze zelfs voor maar 1 euro. En als ze het dan niet verkocht krijgen, verkopen ze stukken van de kast.
Daarna gingen we verder, we zagen speelgoed en boeken.
Toen gingen we naar boven. Daar kregen we uitleg over de porseleinen beeldjes, borden en kleren.
Dan gingen we naar de kassa en daar zeiden we gedag.
Dan zijn we naar het recyclagepark gewandeld.
Toen we er waren, kwam er een man die allemaal uitleg aan ons gaf over het recyclagepark. Eerst hebben we over gevaarlijk afval geleerd.
Daarna hebben we het over het piepschuim gehad en gevoeld.
We mochten in alle containers kijken .
En toen zagen we een berg van allemaal tuinafval.
Dat was warm. Iedereen had eraan gevoeld.
Toen gingen we verder en zagen we allemaal stenen.
En de man ging op zoek naar een natuursteen.
Toen gingen we zonder de man ons wegen.
En toen zeiden we gedag en gingen we terug naar school.
Langdurig zieke kinderen missen vaak heel wat wanneer ze niet naar school kunnen. De lessen, hun vriendjes, samen spelen,... Vandaag probeerden we deze kinderen een hart onder de riem te steken en Bednet wat extra in de kijker te zetten door in onze pyjama naar school te komen.